Identyfikacja wizualna to termin, jaki zawiera w sobie zbiór szczegółów konstruujących całkowity wizerunek firmy w oczach konsumentów. Jest to główne narzędzie przy tworzeniu spójnego systemu komunikacji marki, który wyróżni ją w jakiś sposób z konkurencji i stanie się dla niej unikatowym znakiem rozpoznawczym, z tej przyczyny należy zwrócić na nie nadzwyczajną uwagę.

logo

Autor: http://www.halaludowa.wroc.pl
Źródło: http://www.halaludowa.wroc.pl
Na identyfikację wizualną składa się bardzo dużo elementów, między innymi nazwa oraz logotyp przedsiębiorstwa.

Gdy przeczytasz już informacje na przedstawiany temat, to polecam przeczytać (http://tvk.pl/) też inne materiały na ten temat – one także będą zajmujące.

Są to składniki newralgiczne dla identyfikacji firmy przez nabywców. Dobrze zaprojektowane logo przykuwa spojrzenie, zapada w pamięć a także podnosi świadomość marki wśród nabywców. Może też o wiele zwiększyć wartość przedsiębiorstwa. W wielu przypadkach zdarza się, iż produkty danej firmy są w wyższym stopniu pożądane ze względu na logotyp, który w jest postrzegany przez klienta jako coś kultowego, a jednocześnie wciąż wpisującego się w bieżące trendy.

Dla identyfikacji wizualnej marki ważna jest także kolorystyka wykorzystywana w kreowaniu obrazu firmy. Konkretne kolory mogą nieść z sobą pewne przesłanie i symbolikę, np.: srebrny, zwłaszcza metaliczny, będzie odnosić się w wyższym stopniu do branży hi-tech, róż do marek zorientowanych na panie, z kolei firmy mające związek z ekologią najczęściej używają barw mających związek z naturą, takich jak zielenie a także brązy.W skład CI wchodzą również dalsze materiały wizualne wykorzystywane przez firmy, zacząwszy od papieru listowego, wizytówek, broszur informacyjnych, broszur ofertowych, poprzez narzędzia reklamowe takie jak plakaty oraz billboardy, po akcesoria, a nawet stronę WWW. Obszar narzędzi identyfikacji wizualnej jest niezwykle szeroki, toteż istotne dla efektywnej komunikacji firmy jest to, aby konstruowany wizerunek był spójny, gdyż nieporównywalnie podnosi to skuteczność przedsięwzięć marketingowych oraz silniej wpływa na świadomość klientów – przykładowa identyfikacja wizualna firmy tutaj.

logotyp

Autor: METROHOUSE & PARTNERZY S.A.
Źródło: METROHOUSE & PARTNERZY S.A.
Narzędziem pomocnym dla podtrzymania całościowego systemu prezentacji przedsiębiorstwa jest Księga Identyfikacji Wizualnej. Jest to wewnętrzny dokument, obejmujący komplet danych tyczących się wykorzystywanej przez firmę symboliki: logotypu, miana, kolorów, czcionek oraz sposobów ich użyć. W obecnych czasach wiele firm na rynku trudni się ową tematyką. Starczy wpisać w przeglądarkę wyrażenie: identyfikacja wizualna Wrocław, aby otrzymać całą masę wyników.
Jakim sposobem zatroszczyć się o wizerunek firmy
Tagged on: