
Gdy przeczytasz już informacje na przedstawiany temat, to polecam przeczytać (http://tvk.pl/) też inne materiały na ten temat – one także będą zajmujące.
Są to składniki newralgiczne dla identyfikacji firmy przez nabywców. Dobrze zaprojektowane logo przykuwa spojrzenie, zapada w pamięć a także podnosi świadomość marki wśród nabywców. Może też o wiele zwiększyć wartość przedsiębiorstwa. W wielu przypadkach zdarza się, iż produkty danej firmy są w wyższym stopniu pożądane ze względu na logotyp, który w jest postrzegany przez klienta jako coś kultowego, a jednocześnie wciąż wpisującego się w bieżące trendy.
Dla identyfikacji wizualnej marki ważna jest także kolorystyka wykorzystywana w kreowaniu obrazu firmy. Konkretne kolory mogą nieść z sobą pewne przesłanie i symbolikę, np.: srebrny, zwłaszcza metaliczny, będzie odnosić się w wyższym stopniu do branży hi-tech, róż do marek zorientowanych na panie, z kolei firmy mające związek z ekologią najczęściej używają barw mających związek z naturą, takich jak zielenie a także brązy.W skład CI wchodzą również dalsze materiały wizualne wykorzystywane przez firmy, zacząwszy od papieru listowego, wizytówek, broszur informacyjnych, broszur ofertowych, poprzez narzędzia reklamowe takie jak plakaty oraz billboardy, po akcesoria, a nawet stronę WWW. Obszar narzędzi identyfikacji wizualnej jest niezwykle szeroki, toteż istotne dla efektywnej komunikacji firmy jest to, aby konstruowany wizerunek był spójny, gdyż nieporównywalnie podnosi to skuteczność przedsięwzięć marketingowych oraz silniej wpływa na świadomość klientów – przykładowa identyfikacja wizualna firmy tutaj.
