Sprzedawanie środków trwałych
Każda z firm posiada jakiś majątek. Do takiego majątku zalicza się pewne środki trwałe. Jednak może być i tak, że niektóre rzeczy nie są już w przedsiębiorstwie potrzebne i wtedy dochodzi do sprzedaż środka trwałego – sporo więcej przeczytasz pod tym adresem. Z czym się to wiążę? Otóż można zacząć zastanawiać, co z odpisaniem kosztów amortyzacyjnych, które rozpisuje się w specyficzny sposób. Tak, więc za koszt można uznać jedynie niezamortyzowaną część środków trwałych. Najistotniejsze to pamiętać o sporządzeniu faktury. Nie trzeba natomiast spisywać umowy sprzedaży środka trwałego, najistotniejsza jest zwykła faktura.
Dawniej mieliśmy takie zawody, które musiały posiadać certyfikat, któregoś z Ministerstw. Do teraz są tego typu profesje, ale mnóstwo profesji zaczyna być uwalnianych. A to oznacza, że nie muszą teraz osoby tych profesji posiadać takowych certyfikatów. Do 2014 roku certyfikat >>> certyfikat haccp Ministra Finansów musiał posiadać każdy, kto chciał być księgowym, ale właśnie w owym roku nastąpiło tak zwane uwolnienie zawodu księgowego – przeczytać tutaj. Dzięki tej zmianie większa liczba osób zaczyna mieć usługi księgowe, co sprawiło, że mamy duży dostęp do księgowych i sami możemy też, jeżeli mamy taką potrzebę skończyć kurs księgowego, żeby móc służyć radą lub samemu zająć się swymi fakturami, gdy mamy własną firmę.