Każdy, kto posiada jakiś internetowy serwis na pewno chce, aby jak najwięcej ludzi tam się pojawiało. Ale biorąc pod uwagę liczbę działających serwisów to zadanie jest coraz trudniejsze. Na to, aby użytkownicy sami wpisywali adres i w ten sposób odwiedzali dany serwis ma szansę nieduża ich liczba – do których należą wszystkie duże portale informacyjne, handlowe i społecznościowe.

Popularność wszystkich innych serwisów opiera się na wyszukiwarkach internetowych, a tak naprawdę na wynikach, jakie zostaną zwrócone. Obecnie najbardziej popularną z nich jest Google, i to właśnie ono ustala reguły, według których ustalana jest kolejność wyświetlania. Jak pokazuje praktyka, pojawienie się na pierwszej stronie wyników na dane słowa kluczowe daje jeszcze całkiem dobry poziom odwiedzin, natomiast dalsze miejsca to tylko trochę przypadkowych wejść. Dlatego też właściciele stron internetowych chwytają się różnych sposobów na to, żeby zapewnić wysokie miejsca przy wyszukiwaniu – ofertę na słów kluczowych. Najpopularniejsze jest pozycjonowanie, które opiera się na właściwym przygotowaniu serwisu pod względem treści i pozyskaniu mocnych linków, które pokazują popularność serwisu. Działania pozycjonerskie najczęściej wykonuje się na konkretne słowa kluczowe, jakie mają zapewnić pożądaną ilość odwiedzin.

słowa-kluczowe-obrazek

Autor: Philip Taylor
Źródło: http://www.flickr.com

Samo pozycjonowanie jest skutecznym sposobem, jednak będzie wymagać dużej ilości pracy i niemałych środków. Dodatkowo wiąże się z takim ryzykiem, że jeżeli wyszukiwarka zmieni algorytmy, to okazać się może że pozycje znacząco spadną. Dlatego też wiele firm równolegle z nim będzie się także decydować na system Google (zobacz pozycjonowanie stron www) adwords, a coraz częściej jedynie na nim buduje swoją strategię marketingową. Takie rozwiązanie ma parę ważnych zalet – zobacz. Przede wszystkim jest niezwykle szybkie do wdrożenia.

Pozycjonowanie może trwać wiele miesięcy, podczas których trzeba przecież utrzymywać firmę, a klientów zbyt wielu nie ma. W przypadku linków sponsorowanych pojawiają się w niedługim czasie po uruchomieniu, dzięki czemu od razu można spodziewać się widocznych efektów. Następnym plusem tego systemu jest dokładna kontrola nad wydatkami. Kupując pakiet linków można dokładnie ustalić, jak dużo chce się na nie przeznaczyć, dodatkowo opłaty pobierane będą jedynie za faktyczną akcję odwiedzającego, a nie za samą emisję. Należy zwrócić uwagę także na skuteczność, która w takim wypadku jest faktycznie wysoka. Linki wyświetlane są w tematycznych serwisach, przez co można z nimi dotrzeć do określonej, wybranej grupy klientów którzy się interesują danym tematem.
W jaki sposób można zapewnić swojej stronie , jakie są najlepsze sposoby do tego.
Tagged on: