Za tym hasłem stoi sporo czynników, ale każde z nich ma ten sam cel – utrzymanie klienta i przekonanie go do kolejnego skorzystania z usług firmy czy zakupu jakiegoś produktu. W największych korporacjach są nawet odrębne departamenty zajmujące się tylko tą dziedziną.
Działania są zróżnicowane. Wszelkiego typu karty stałego klienta, zniżki przy kolejnym zakupie albo różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to aby przekonać klienta do ponownego podjęcia współpracy. Najczęściej są to karty służące zbieraniu punktów, choćby na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych albo w restauracjach. Zazwyczaj są to popularne sieciówki. Spotkać również można karty, na których przybijane są kolejne stempelki. Po zebraniu określonej ich liczby otrzymujemy jakiś gratis lub nie płacimy za usługę. Tego rodzaju rozwiązanie możemy znaleźć na przykład w zakładach kosmetycznych.
Jakość przede wszystkim

Oczywiście tylko programy lojalnościowe >>KLIK<< nie pozwolą na osiągnięcie zamierzonych efektów. Wyłącznie, gdy usługa albo produkt(zobacz etykiety pcv) są na wysokim poziomie, są szanse na powodzenie tego typu działań. Gdy firma źle traktuje swoich klientów lub oferuje produkty złej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powrotu klientów albo zwiększenia sprzedaży. Trzeba o tym pamiętać.