
A marketingowcy ostrzegają: jeden zdegustowany klient potrafi nieźle namieszać. W końcu jest w stanie poinformować za pośrednictwem Facebooka wszystkich przyjaciół o tym, gdzie nie warto robić zakupów.
Mając na uwadze wyżej wspomniane refleksje, wiemy już z jakiego powodu wiele sieciówek handlujących obuwiem decyduje się na badanie cel badania marketingowego satysfakcji klientów.
Dzięki takim badaniom można z jednej strony poddać analizie jakość proponowanych produktów, a z drugiej poznać, co o ekspedientach myślą kupujący przekraczający drzwi sklepu sportowego. Jeśli badania marketingowe udowodnią, że konkretne miejsce nie bywa odbierane jako profesjonalne, to najwyższa pora na wprowadzenie zmian. Nie warto w tym przypadku zasypiać gruszek w popiele, gdyż taka opieszałość grozi utratą tych najwierniejszych klientów.
Właściciele ogromnych sklepów raczej nie zatrudniają osób, które byłyby w stanie przeprowadzić badania marketingowe – . Takie zadanie prawie zawsze powierza się specjalistom, czyli pracownikom zatrudnionym w agencjach marketingowych. To oni dysponują najlepszymi narzędziami do realizacji określonych powyżej zadań. I co więcej, mogą także wskazać rozwiązania, które trzeba wcielić w czyn, aby podnieść zyski ze sprzedaży.

Badanie satysfakcji klientów może przebiegać na różne sposoby. Jeśli tylko wejdziemy na strony internetowe firm zajmujących się wykonywaniem takich zadań, to przekonamy się, że lista jest całkiem długa. Pomimo tego że wiele pojęć należy do grupy mało znanych, to raczej nikt nie powinien mieć żadnych kłopotów z ich zrozumieniem. Wszystkie terminologie, od mystery shopping zaczynając, a na badaniach panelowych kończąc, bywają drobiazgowo opisane, żeby każdy zainteresowany nie musiał szukać dodatkowych wyjaśnień. Wystarczy więc wybrać najwłaściwsze typ badania, a w tej czynności na pewno pomogą pracownicy agencji marketingowych.