Jak zabrać się za przeprowadzenie kampanii reklamy zewnętrznej, tak żeby uzyskać jak najlepszy wynik?

Reklama wielkoformatowa

Autor: Jeffrey Zeldman
Źródło: http://www.flickr.com
Reklama zewnętrzna, nawet przy stale zwiększającej się roli marketingu internetowego, ciągle pozostaje istotnym komponentem w przeprowadzanych kampaniach, ze względu na jej rozległy zasięg i masowy charakter. Ta forma gwarantuje wielokrotny i trudny do uniknięcia dla odbiorcy kontakt z informacją.

Rzecz jasna teoretycznie możemy wszystko przeprowadzić sami – zlecić wykonanie projektu grafikowi, wydrukować plakaty, a następnie rozklejać je na mieście (tylko w miejscach do tego przeznaczonych), które pewnie i tak będą zaraz ściągnięte albo przykryte innym ogłoszeniem. No w porządku, żarty na bok. Stanowczo odradzamy ten pomysł. Z pewnością nie będzie odpowiedniego rezultatu, a jakieś pieniądze przecież w to włożymy. Może jednak powinna się tym zająć agencja reklamowa, która będzie dbać o wszystkie szczegóły i posiada do dyspozycji billboardy, czyli wielkoformatowe nośniki, na których nasz plakat będzie bardziej zauważalny?

Na co zwrócić uwagę, co musi nam zaproponować agencja reklamowa? – skuteczna reklama Kiedy decydujemy się na przekazanie w ich ręce całego procesu będzie to: współpraca grafika, który właściwie stworzy projekt, dobra cena druku materiałów, przygotowanie i dostarczenie ich do miejsca ekspozycji, pilnowanie, aby plakaty były dostosowane do wymiarów tablic. Dobrze jest, gdy agencja reklamowa dba o konserwację i inne czynności konieczne do zachowania odpowiedniej ekspozycji naszych plakatów. Warto również korzystać z wiedzy doświadczonych pracowników agencji, jeśli idzie o to, co i jak ma przekazywać nasza reklama.
Bardzo ważną kwestią jest, gdzie znajdą się nasze billboardy. Warto przed rozpoczęciem współpracy sprawdzić, w jakich punktach znajdują się nośniki. Nie chcielibyście chyba wydać pieniądze na reklamę, którą mało odbiorców zobaczy?

Obok samej lokalizacji agencja reklamowa może nam podać informacje o otoczeniu nośnika, typie drogi, gdzie się znajduje, bliskiej sygnalizacji świetlnej, natężeniu ruchu pieszych i aut transport samochodów z francji w danym rejonie. Te wszystkie czynniki mogą znacznie wpłynąć na odpowiednio liczny odbiór naszej reklamy. Trzeba także zwrócić uwagę, czy billboardy są oświetlone, co zapewnia lepszą widoczność w nocnych godzinach, a w porze zimowej – przez dużą część doby – .

Mamy nadzieję, iż dzięki tym paru sugestiom prościej będzie wam wybrać właściwą agencję reklamową.
Reklama zewnętrzna – w jaki sposób dobrze ją zrobić, by nie zaprzepaścić zainwestowanych środków?
Tagged on: