Zajmują się przede wszystkim transportem ładunków, przemieszczaniem różnych przedmiotów o rozmiarach wielkogabarytowych, samochodów, części do pojazdów, przewożą wszystko, nawet to, co nazywa się tak dziwnie, że nie wiedziałbyś jak zapytać.
Jeżdżą do odległych krajów, jeśli na zachód to trafiają na znajomych z Anglii, Francji czy Hiszpanii, inaczej klaruje się sytuacja we Wschodniej Europie, tam nikt ze świata zachodniego nie chce jechać wykręcając się, że język obcy, obce zwyczaje i tradycje, a do tego niebezpieczeństwa. Z tego też względu nasze firmy przewozowe transportują ładunki na Wschód, dzięki temu przejmują większość zleceń, których zachodnie firmy nie chcą się podjąć.
W większości firm obowiązuje taki system, że można pracować bez przerwy przez 21 dni, a później dostać tydzień wolnego albo normalny czas pracy – tygodniowy, a weekendy wolne. Większość osób preferuje drugi wariant, najczęściej ze względu na rodzinę. No bo trzytygodniowa rozłąka to niekoniecznie tragedia, ale jak jest możliwość spotkać się z rodziną na weekend – to właściwie wybór jest oczywisty.
———–Zobacz propozycję: Przewozy (polecamy również przewóz osób Wrocław) od pl.itl-omega.eu———–
Kierowca TIR-a może nieźle zarobić, ale wykonuje jednocześnie bardzo ciężką pracę. Cały czas jest się w trasie, śpi się w aucie, zatrzymuje się na stacjach benzynowych lub na specjalnych postojach. Odżywia się niezdrowo, ciągle jest w innym miejscu, więc niełatwo jest mu odnaleźć punkt odniesienia, a takim miejscem jest dom.
Przykładowo, mamy zły dzień w pracy, więc po powrocie do domu, choć na trochę się uspokajamy, jesteśmy u siebie. Kierowca TIR-a tego nie ma, bo zaraz czeka go następna trasa pełna przygód.
Podsumowując, nie każdy nadaje się do tej pracy. Większość z nas lubi podróże, ale na wakacje. Takie podróżowanie, gdzie czas nagli, a zdrzemnąć się można tylko na parkingu, to nie opcja dla każdego.