Przez większe możliwości tworzenia własnych firm właściciele przedsiębiorstw muszą być bardziej konkurencyjni. W stanowczy sposób muszą oni bardziej walczyć o kontrahenta i usiłować dotrzeć do nowych osób jak i utrzymać aktualnych. Sporo przedsiębiorstw aktualnie decyduje się na wynajęcie innych firm, które zawodowo zajmują się tworzeniem reklam na zlecenie.
Tymczasem większe firmy decydują się na zatrudnienie własnych pracowników, którzy mają stosowne wykształcenie i umiejętności do przygotowywania reklam. Tworząc w ten sposób samodzielny dział marketingowy. Współcześnie form reklamy jest wiele i to, na jaką zdecyduje się dana firma zależy szczególnie od jej możliwości finansowych, rodzaju prowadzonej działalności a także potrzeb.
Reklama marketu
Do najczęstszych rodzajów reklamy, które są najbardziej znane i powszechne należą reklamy w środkach masowego przekazu. Jest to jednak dosyć droga – sprawdź jaką sól sypie się na drogi – metoda reklamy, na którą nie każda firma może sobie pozwolić. Innymi znacznie tańszymi, ale równie efektywnymi i powszechnymi typami reklam są różnego typu plakaty, ulotki dawane ludziom na mieście czy reklamy wielkopowierzchniowe jak billboardy. Obecnie jedną z najczęściej stosowanych form reklam, które do własnej promocji stosują markety to gazetki promocyjne.