Dane osobowe to priorytetowe informacje o konkretnej osobie, jak przykładowo imię, nazwisko, adres zameldowania i zamieszkania czy numer telefonu. Aktualnie mają one duże znaczenie, gdyż są wymaganym elementem wielu działań marketingowych. Na przykład, jeśli posiada się numer telefonu w określonej sieci, można się spodziewać, że jej konsultanci będą wykorzystywali go, by połączyć się z jego właścicielem by przedstawić mu propozycję nowej oferty. Jest to standardowa praktyka, więc warto pamiętać o niej, jeśli gdziekolwiek podaje się własne dane osobowe, ponieważ obecnie są one pożądanym towarem, dającym możliwość dotrzeć w bezpośredni sposób do konkretnego klienta.

loterie

Autor: Charles de Mille-Isles
Źródło: http://www.flickr.com

Na przykład, organizacja loterii też nierzadko wymaga podania danych osobowych, dzięki którym organizatorzy byliby w stanie zidentyfikować zwycięzcę i skontaktować się z nim w celu wręczenia nagrody. Jest to konieczność. Z tego powodu, stosowne administrowanie danymi osobowymi ma duże znaczenie. Z reguły, firmy które będą się takimi informacjami posługiwać wymagają wydania zgody na przetwarzanie danych osobowych. W Polsce podobne kwestie są poza tym regulowane prawnie. Więcej informacji na temat danych osobowych: zarządzanie danymi.

Nadzwyczaj ważna jest więc ochrona danych osobowych. W tym przypadku, poza prawami polskimi, ogromne znaczenie mają także dyrektywy unijne. Tego rodzaju ochrona jest ponadto silnie związana z kwestią prawa do prywatności, jakie dziś posiada każdy człowiek. Nie wszyscy bowiem planują ujawniać osobiste wyznanie religijne bądź przynależność polityczną. Generalnie, nie można ujawniać takich informacji jak pochodzenie rasowe czy posiadane nałogi. Istnieje też specjalny organ, jakim jest administrator danych osobowych – jego zadaniem jest na przykład ochrona gromadzonych danych lub udzielanie niezbędnych informacji, dotyczących chociażby tego, w jaki sposób zgromadzone dane są stosowane. Czytaj więcej na temat loterii: zarządzanie loteriami.

loterie

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com

Dane osobowe są obecnie nie lada gratką dla każdej firmy, szczególnie reklamującej swoje wyroby bądź usługi z wykorzystaniem korespondencji albo rozmów telefonicznych. Jeżeli nie chce się otrzymywać ulotek, folderów bądź telefonów oferujących zakup nowych artykułów lub przedstawienie oferty, wówczas trzeba po prostu uważać, w jaki sposób ujawnia się dane osobowe, gdyż zazwyczaj to my sami wydajemy zgodę na ich przetwarzanie.